Skylta i bruset
Har du någonsin reflekterat över hur mycket det är som pockar på vår uppmärksamhet om dagarna? Så fort du lämnar hemmet så får hjärnan ta ställningen till enorma mängder information i form av skyltar, löpsedlar, trafiksignaler och mycket annat. Det är fantastiskt att den, din hjärna menar jag, hänger med i detta virrvarr av input som den konstant bombarderas med.
För att inte tala om mobiltelefonen.
Förut var våra hem en relativt fredad zon. En plats där hjärnan fick möjlighet att vila upp sig, och fokusera på en sak i taget. Men sedan de smarta telefonernas intåg i våra liv så hålls hjärnan ständigt aktiv. Nästa lilla kick av dopamin är bara ett pling ifrån att fylla vår hjärna, och därigenom våra kroppar, med en bekant känsla av välbehag.
Tänk att behöva försöka tampas med detta, dopaminet från mobilen alltså, för att synas och märkas. Främst måste det vara bökigt för mindre företag, framför allt dem som erbjuder fysiska tjänster, att dra till sig nya kunder. Vem har tid att titta upp på en skylt om en nyöppnad frisör när man ska stirra på mobiltelefonen?
Nej, det kan inte vara lätt att få snurr på en ny liten verksamhet med all denna konkurrens kring människors uppmärksamhet. Ser folk inte dig så spelar det inte någon roll hur bra du må vara på ditt hantverk.
Ett sätt att öka dina chanser att fånga potentiella kunders uppmärksamhet är genom bra skyltning – både inne i din butik såväl som utanför den.
Skiltex har över tio års erfarenhet av att erbjuda skyltar av olika typer. I deras butiker finns allt från gatupratare till griffeltavlor, beroende på dina behov.
Ordet ”butiker” syftar i detta fall till Skiltex webbshop och deras stora visningslokal i Köpenhamn, där du kan se hela deras utbud. Inget går upp emot att se och klämma på grejerna innan du bestämmer dig för ett köp.